E-Duit raya melalui Maybank2U

by Mashi on June 23, 2015

servism2u1
Bagi pengguna tegar Maybank2U pasti perasan banner servis ini semasa menggunakan Maybank2U.Selalunya orang akan bagi duit raya melalui sampul raya tetapi kali ni sedikit selangkah mengikut kemajuan teknologi anda boleh memberikan duit raya tanpa perlu membawa duit raya ditangan kepada sesiapa sahaja asalkan penerima mempunyai no telefon bimbit.
Penerima tidak perlu mempunyai akaun Maybank & tidak perlu mempunyai kad ATM,jadi sesuaila untuk kanak-kanak kan yang tidak mempunyai kad ATM.Kanak-kanak sekarang ni ramai dah ada telefon bimbit sendiri jadi tidak menjadi masalah untuk menerima servis ini.

[click to continue…]

{ 0 comments }

Bazar Ramadhan atau Bazir Ramadhan?

by Mashi on June 23, 2015

bazir-ramadhan

Kalau tibanya bulan Ramadhan , pasti ramai yang sangat ternanti-nanti dengan juadah yang akan dijual di bazar-bazar Ramdhan .Disinilah akan banyak duit yang akan bocor untuk membeli makanan yang kadang-kadang kita sendiri pun tak habis makan semasa berbuka,hawa nafsu je lebih.

Saya sendiri sudah beberapa tahun tanamkan azam untuk tidak pergi ke bazar Ramadhan,poket selamat ,dapat elak dari cuci mata awek-awek yang berpakaian macam nak tak nak je kan ,Nauzubillahiminzalik.

Jadi untuk korang yang suka pergi bazar Ramadhan dan nak lebih berjimat , adalah lebih baik korang bawa duit cukup-cukup je pergi bazar contohnya RM10 je dan bajet awal-awal makanan apa yang korang ingin makan dan bukan ikut hawa nafsu bila dah sampai kat bazar,bocor poket dibuatnya nanti.

[click to continue…]

{ 0 comments }

Eh Audi S8 accident putus dua

June 22, 2013

Kemalangan itu berlaku di Belgium berhampiran sempadan dengan Belanda di mana pemandu memandu laju gen pertama Audi S8.Sedan mewah Jerman itu hilang kawalan dan merempuh sebatang pokok.Selepas perlanggaran, kereta putus dua, satu bahagian terkena rumah berhampiran.Pemandu selamat dan dia mengalami kecederaan ringan, manakala penghuni di dalam rumah juga tidak cedera.(Klik gambar untuk besarkan)

Read the full article →

Eh Lamborghini sedang di pandu uji mekanik alami kemalangan.

May 19, 2013

Kunming, China – May 13: Kejadian jam 4.40 petang ini meragut nyawa serta merta seorang penunggang skuter yang tercampak jauh dari tempat rempuhan, dan melanggar sebuah kereta jenis Hyundai SUV. Seorang mekanik yang dipercayai sedang memandu uji Lamborghini tersebut setelah melakukan servis keatasnya telah memecut pada kelajuan 200km/j ketika kejadian menurut analisis pihak polis trafik. […]

Read the full article →